ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Έρχομαι έγκαιρα στο σχολείο. Λέω ΚΑΛΗΜΕΡΑ σ’ όσους συναντήσω και πηγαίνω στην τάξη μου. ΚΑΛΗΜΕΡΙΖΩ όσα παιδιά είναι μέσα στην τάξη και ετοιμάζω τα βιβλία και τετράδια που χρειάζομαι για το μάθημα που θα ακολουθήσει.

Εκτελώ τις υπευθυνότητες που  έχω  αναλάβει.

Β. ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ 

Προσέχω και συμμετέχω ενεργά στο μάθημα.
Εκτελώ όλες τις εργασίες μου με επιμέλεια.
Όταν θέλω να μιλήσω σηκώνω το χέρι μου και παίρνω το λόγο.
Ακούω με προσοχή εκείνον που μιλά και δεν τον διακόπτω.
Συνεργάζομαι με όλα τα παιδιά της ομάδας μου.
Δίνω τη βοήθεια μου σε όποιον τη χρειάζεται.
Πάντα μιλώ με ευγένεια και προσέχω να μην προσβάλλω τους άλλους έστω κι αν διαφωνώ με μίαν άποψη.
Δεν κοροϊδεύω κανέναν, όταν κάνει λάθος.
Εργάζομαι ήσυχα και αθόρυβα μέσα στην τάξη.
Δεν τρώγω και δεν πίνω τίποτε μέσα στην τάξη.
Σέβομαι την περιουσία της τάξης και των άλλων παιδιών και δεν κάνω ζημιές.
Διατηρώ την τάξη μου  καθαρή και συγυρισμένη.
Μετακινούμαι από τη μία αίθουσα διδασκαλίας στην άλλη ήσυχα χωρίς να προκαλώ θόρυβο.
 

Picture

Γ. ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

​Βγαίνω διάλειμμα χωρίς να τρέχω και  χωρίς να σπρώχνω κανένα. Προσέχω ιδιαίτερα στις σκάλες
Παίρνω ό,τι χρειάζομαι από την τάξη μου και δεν επιστρέφω για κανένα λόγο. 
Δεν παίζω στην τάξη ή στις βεράντες.
Παίζω στους προκαθορισμένους χώρους. Δε βγαίνω έξω από την αυλή του σχολείου. Παίζω ήρεμα με τα άλλα παιδιά. Όταν παίζω με τους φίλους μουδέχομαι τη νίκη αλλά και την ήττα με ευπρέπεια.
Αποφεύγω  να παίζω επικίνδυνα παιχνίδια. Δε ρίχνω πέτρες, ούτε πιάνω επικίνδυνα αντικείμενα.
Δε σκαρφαλώνω στα δέντρα και δεν κόβω κλαδιά.
Τηρώ τους κανονισμούς των παιχνιδιών της αυλής.
Σέβομαι και διατηρώ το περιβάλλον καθαρό.
Χρησιμοποιώ τους καλάθους για τα σκουπίδια και χρησιμοποιώ το κατάλληλο δοχείο για τα ανακυκλώσιμα υλικά.
Περιμένω τη σειρά μου στο κυλικείο ήρεμα.
Αν έχω κάποιο πρόβλημα στο διάλειμμα, το αναφέρω στους υπεύθυνους δασκάλους παιδονομίας.
Χρησιμοποιώ το χρόνο του διαλείμματος για να φάω, να πιω νερόνα πάω στην τουαλέτα και να ξεκουραστώ
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι μπαίνω έγκαιρα στην τάξη και ετοιμάζομαι για το μάθημα που ακολουθεί.

Picture ΓΕΝΙΚΗ  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ- ΣΧΕΣΕΙΣ

Σέβομαι τα συναισθήματα και τα δικαιώματα των συμμαθητών/τριών μου. Αποφεύγω να τους πληγώνω με τις πράξεις ή με τα λόγια μου.
Αποδέχομαι και σέβομαι τη διαφορετικότητα. Δέχομαι όλα τα παιδιά από όποια χώρα κι αν κατάγονται.
Σε περίπτωση που παραβώ τον κώδικα, αναγνωρίζω το λάθος μου και δέχομαι τη συνέπεια της πράξης μου. Προσπαθώ να μην το επαναλάβω!
Υποστηρίζω με επιχειρήματα την άποψή μουΑποφεύγω τις βρισιές, τις χειρονομίες και τις φωνές. Μιλώ σε όλους με ευγένεια!
Σέβομαι τους μεγαλύτερούς μου και τους μιλώ στον πληθυντικό.
Χρησιμοποιώ τις μαγικές λέξεις:

       ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ         
       ΠΑΡΑΚΑΛΩ     
       ΣΥΓΓΝΩΜΗ
       
ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΠΟΤΕ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΕ ΜΕΝΑ.

6 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΑΠΟ ΕΣΑΣ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ

Πηγή : daskalamexara.blogspot.com

1. Να μην κάνετε τις εργασίες του 

Αντισταθείτε στον πειρασμό να ολοκληρώσετε ή να διορθώσετε την ορθογραφία του μόλις το παιδί πέσει για ύπνο, προκειμένου να μη «γίνει ρεζίλι» την επόμενη μέρα στην τάξη. Οι εργασίες που δίνονται για το σπίτι έχουν στόχο να βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει καλύτερα όσα έμαθε μέσα στη μέρα και δεν χρειάζεται να είναι αλάνθαστες. Αν δυσκολεύεται να καταλάβει κάτι, βοηθήστε το, αλλά σε καμία περίπτωση μην αναλάβετε εσείς τις υποχρεώσεις του. Αν διαπιστώσετε ότι οι εργασίες τού φαίνονται συστηματικά πάρα πολύ δύσκολες, ενημερώστε το δάσκαλο ή τη δασκάλα του. 

2. Να μην απαιτείτε να είναι πάντα «τέλειο» 

Τα παιδιά μαθαίνουν εξίσου από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους. Δείξτε έμπρακτα στο παιδί σας ότι δεν σας απογοητεύει όταν κάνει λάθη και εκμεταλλευτείτε τέτοιες ευκαιρίες για να του διδάξετε τι μπορεί να μάθει μέσα από κάθε λάθος και ότι πρέπει να προσπαθεί περισσότερο για να το διορθώσει. Ένα παιδί το οποίο δέχεται συνεχώς αρνητική κριτική για τα λάθη του, παραιτείται από τη διαδικασία της μάθησης και αποκτά χαμηλή αυτοεκτίμηση. Επίσης, δεν είναι ποτέ ευχαριστημένο με τον εαυτό του καιαγχώνεται πολύ εύκολα με καθετί που σχετίζεται με τη μάθηση.

3. Να έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες

Όσο έξυπνο, ετοιμόλογο και ταλαντούχο κι αν σας φαίνεται το παιδί σας, μην εκνευρίζεστε εάν δυσκολεύεται στη γεωμετρία και μην αντιμετωπίζετε με καχυποψία τους εκπαιδευτικούς εάν σας πουν ότι το παιδί σας είναι ένας μέτριος μαθητής. Είναι ωραίο να περιμένει κανείς το καλύτερο από το παιδί του, αλλά είναι ακόμα σπουδαιότερο να είναι ρεαλιστής και να μη συγκρίνει το παιδί του με άλλα. Κάθε παιδί έχει τα δικά του ταλέντα και αυτά πρέπει να αναπτύξει, πάντα με γνώμονα την αγάπη και την ενθάρρυνση και όχι την καταπίεση και τον εξαναγκασμό.

4. Να κλείσετε την τηλεόραση 

Δεν είναι ότι κάνει κακό στο παιδί, απλά ο χρόνος που περνάει μπροστά στην οθόνη είναι χαμένος χρόνος. Περιορίστε τον στις δύο το πολύ ώρες την ημέρα και εκμεταλλευτείτε τις υπόλοιπες για να παίξετε, να διαβάσετε βιβλία, να κάνετε βόλτες μαζί με το παιδί. Προσέξτε ιδιαίτερα τι βλέπει στην τηλεόραση το βράδυ, γιατί έχει παρατηρηθεί ότι οι έντονες ή βίαιες σκηνές μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο του και ένας μαθητής που δεν έχει κοιμηθεί καλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα αποδώσει καλά την επόμενη μέρα στην τάξη.

5. Να μην στερείτε τον ελεύθερο χρόνο του

Σίγουρα θέλετε το καλύτερο για το παιδί σας, όμως με το να το γράψετε ταυτόχρονα σε δύο ξένες γλώσσες, κολυμβητήριο, πιάνο και ζωγραφική δεν θα του προσφέρετε περισσότερα εφόδια για τη ζωή. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να έχετε ένα παιδί που τρέχει από τη μία δραστηριότητα στην άλλη μετά το σχολείο, με αποτέλεσμα στο τέλος της μέρας να είναι κουρασμένο, εκνευρισμένο και αγχωμένο. Να θυμάστε ότι τα πρώτα χρόνια του σχολείου ο ελεύθερος χρόνος και το δημιουργικό παιχνίδι είναι πιο πολύτιμα από οποιαδήποτε έξτρα γνώση.

6. Να έχετε εμπιστοσύνη στους δασκάλους του

Σίγουρα, δεν θα εκτιμούσατε ιδιαίτερα ένα δάσκαλο που στην καθιερωμένη συνάντησή σας, για να συζητήσετε την πρόοδο του παιδιού σας, έπαιρνε την πρωτοβουλία να σας κάνει υποδείξεις για το πώς να «κάνετε τη δουλειά σας». Το ίδιο ακριβώς ισχύει και αντίστροφα. Κανένας δάσκαλος δεν περιμένει από εμάς να μάθει πώς να κάνει τη δική του δουλειά. Ευτυχώς, έχουν όλοι λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση, πολλοί έχουν ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία και οι περισσότεροι αγαπούν τόσο τη δουλειά τους ώστε να μπορούν να την κάνουν με συνέπεια, ευαισθησία και εξαιρετικά αποτελέσματα.

Με τη συνεργασία της Μαρίας Σκαπέρα (M. Ed. ψυχοπαιδαγωγός – εκπαιδευτική σύμβουλος).

Συντάκτρια άρθρου : Ελένη Καραγιάννη

Πηγή : http://kids.in.gr/Υ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ

Οδηγίες για την κατ’ οίκον εργασία:

Τα παιδιά διαβάζουν χωρίς πολλές διακοπές.  Η ανάγνωση κειμένων πρέπει να γίνεται μεγαλόφωνα.  Επιμένουμε τα παιδιά να διαβάζουν με ρέουσα ανάγνωση, να κάνουν τα σημεία στίξης (. , ; !), να έχουν ύφος και να κατανοούν αυτά που διαβάζουν.

Ατομικός και σταθερός χώρος μελέτης.

Συγκεκριμένη ώρα για τη μελέτη, αφού ετοιμαστεί πρόγραμμα μελέτης για κάθε μέρα της βδομάδας, ανάλογα με τις άλλες υποχρεώσεις που έχουν τα παιδιά, εφαρμογή και τήρηση του προγράμματος.

Ήσυχη, ήρεμη ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της μελέτης.

Ευανάγνωστες
 εργασίες.  Συμβουλεύουμε τα παιδιά να προσέχουν την ποιότητα και εμφάνιση των εργασιών τους.

Ολοκληρωμένες
 απαντήσεις με προτάσεις που έχουν νόημα.

Σωστή αντιγραφή, χωρίς λάθη.  Επιμένουμε να γράφουν ισομεγέθη, όμορφα γράμματα.

Τήρηση βασικών κανόνων γραφής (σημεία στίξης, κεφαλαία, τόνοι, παράγραφοι, κτλ.).

Συγύρισμα τετραδίων.  Προσοχή στον τρόπο εργασίας (ημερομηνία, τίτλος σε πλαίσιο, πλαισίωμα εικόνων, γραμμές με ρίγες, αισθητική αγωγή).

Συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τη δασκάλα, ιδιαίτερα στην περίπτωση διαπίστωσης αποριών και δυσκολιών από τα παιδιά.

Ετοιμασία και έλεγχος της σχολικής τσάντας για την επόμενη μέρα, δηλαδή, φροντίζουμε τα παιδιά να φέρνουν μαζί τους μόνο όσα τους χρειάζονται κάθε μέρα. (βιβλία, τετράδια, κασετίνα, κτλ.)

Συνέπεια και σταθερότητα.

Ανάγνωση και άλλων βιβλίων, εκτός των σχολικών, στον ελεύθερο τους χρόνο.

​Ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας σε ό,τι κάνουν και αναγνωρίζουμε ότι αυτό που κάνουν είναι σημαντικό.  Τους δίνουμε κίνητρα και τους κεντρίζουμε το ενδιαφέρον να ερευνήσουν για θέματα με τα οποία ασχολείται και το σχολείο.